Kauppakorkeakoululle EQUIS-akkreditointi viideksi vuodeksi eteenpäin

01.10.2018

Koulu sai kiitosta mm. yritysyhteistyön ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden kehittämisestä.

equis_logo13-hr_web.jpgAalto-yliopiston kauppakorkeakoululle myönnettiin EQUIS (The European Quality Improvement System) -laatuakkreditointi uudeksi viisivuotiskaudeksi marraskuusta 2018 alkaen. Koulu sai kiitosta päättyvän kauden kehittämiskohteiden saavuttamisesta. Näitä olivat yritysyhteistyön ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden kehittäminen, oppimistulosten varmistaminen (Assurance of Learning) sekä globaalin Executive MBA -ohjelman laadun varmistaminen.

”Akkreditoinnit kannustavat meitä jatkuvaan kehittymiseen, ja arviointiprosessin läpäiseminen osoittaa, että täytämme vaativat kansainväliset laatukriteerit”, sanoo dekaani Ingmar Björkman.

”On hienoa todeta, että Kauppakorkeakoulu on saavuttanut kehitystavoitteensa ja edistynyt monella osa-alueella. Suuri kiitos kaikille, jotka ovat olleet mukana akkreditointiprosessissa. Teemme jatkossakin yhdessä töitä kehittääksemme Kauppakorkeakoulusta entistä paremman.”

Kauppakorkeakoululla on ollut EQUIS-akkreditointi vuodesta 1998 lähtien. Akkreditoinnin säilyminen arvioidaan säännöllisin välein arvioimalla laajasti korkeakoulun toimintaa ja tuloksia, kuten johtamisjärjestelmää ja päätöksenteon autonomisuutta, tutkimusta, koulutusohjelmia, kansainvälisyyttä ja yrityssuhteita. Arvioinnin kohteena on aina myös jokin koulun ohjelmista. Tällä kertaa kohteena oli Aalto Executive MBA:n Helsingin ohjelma, joka sai myönteisen palautteen.

EQUIS-akkreditointi myönnetään joko kolmeksi tai viideksi vuodeksi. Kauppakorkeakoululle se on aina myönnetty viideksi vuodeksi. Alkavan viisivuotiskauden kehittämiskohteet määritellään myöhemmin syksyllä.

EQUIS-akkreditoinnin lisäksi Kauppakorkeakoululla on AACSB- ja AMBA-akkreditoinnit. Vain noin prosentilla maailman kauppakorkeakouluista on tämä ns. triple crown -status, joka Kauppakorkeakoululla on ollut ensimmäisenä Pohjoismaissa vuodesta 2007.

Lisätietoa:
Ingmar Björkman, dekaani
Aalto-yliopisto, Kauppakorkeakoulu
ingmar.bjorkman@aalto.fi

Tuija Nikko, laatupäällikkö
Aalto-yliopisto, Kauppakorkeakoulu
tuija.nikko@aalto.fi

Official decision on EQUIS accreditation (pdf)